woensdag 17 april 2019

Het begin van iets moois met een mooie herinnering


Basisschool 't Schrijverke gaat een nieuwe school bouwen!!


We krijgen nieuwbouw op de huidige locatie. Na drie jaar onderzoeken, gespreksvoering en vele overleggen is dan eindelijk de beslissing gevallen. Als directeur ben ik blij met de daadwerkelijke beslissing. Ik heb drie jaar achter de rug waarbij ik, samen met mijn team en velen anderen heb kunnen nadenken over ontmoeten en over de verbintenissen aanhalen in het dorp. 
Ik zat aan tafel met betrokkenen om te onderzoeken, te ontdekken en in te schatten wat er nodig is in dit mooie, natuurrijke dorp. De school en het dorp een hernieuwde verbintenis te geven en daarnaast  een nieuwe vorm van samenwerking opzetten, dat werd al vrij snel een deel van mijn ambitie.

De Herperduinen, waar ik een deel van mijn kindertijd doorbracht. Zwemmen bij de kriekeput, kindervakantiewerk in de Herperduinen, op pad met de kabouters. Het zijn mooie en warme herinneringen uit mijn jeugd. Opgroeien in een natuurrijke omgeving was voor mij van belang vanwege mijn slechte gehoor, een keuze die mijn ouders dankbaar maakte. Nu, 30 jaar later nam ik de baan aan tot schoolleider van deze school met mogelijke nieuwbouw of verbouwing op de agenda. Een uitdaging die me goed past. Ik ben dol op maken, vermaken en bouwen en zie dit dan ook als een mooie kans en leerproces. 

Tijdens deze blog, zal ik u zoveel mogelijk meenemen op reis naar onze nieuwe school, de school die Herpen nog meer aan elkaar weet te verbinden, de school waarbij de omgeving centraal staat voor ontmoeten. Dat is ons doel!


Ik wens u veel leesplezier toe.

Met vriendelijke groet,

Patricia Martinus, directeur Bs 't Schrijverke